Forum

Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 81

Exclamation MAC Client von Teamspeak!

by SatanClaus

ok, once more I'm going to answer such a thread instead of Niels or Ralf... the reason is simple: Life isn't that easy and it seems as if there occured some problems in the private lives of our 2 coders.
    So it's not just that there are a couple of bugs in the current version, and not only that TeamSpeak has to be ported from delphi to C... it's also that Ralf is very busy with his work and Niels is busy studying. For sure that they can't just rise the priority of their former freetime-project to a higher level than their work / education. I can understand that decision as it's not clear whether you can live from such a project at all, especially when providing it as free contribution for the gaming community.

Still we're putting nearly all of our freetime into this project, but I guess you can't imagine how hard it is when getting up at 5 am in the morning and working till 4 pm to put another 3 hours of productive work into TeamSpeak. If you don't decide to be very tired on the next day, then all time which is left is normally used for dinner and sleeping.

Another consequence of whining all day long and putting a lot of pressure on Niels and Ralf is that I can imagine that both don't enjoy their project anymore. It gets on your nerves / it's dissatisfying when you recieve a lot more demands than compliments for a free product.

It's for sure that Niels and Ralf want to continue with teamspeak, but you should better think of the way you ask for the things you want... and please... don't be that egoistic.

And no, this is not a post which intends a flood of offers of hackers that want to help porting teamspeak... TeamSpeak still is Niels's and Ralf's baby, so they won't share any source-code with the world as long as they want to keep it under their control. This means that if they don't have the time to code atm: sorry, reallife and future is more important for them than your TeamSpeak-Version.

So the only intention of this post is: please stop putting more and more pressure on us. Please stop organized spamming / posting into all of those mac-threads (we never deleted any accounts, I just closed the threads as they were repeating themselves)... instead you could provide general information for Niels and Ralf like where can they get help when they have problems to make sound-io-applications for mac? or you could organize some people that do all the forum support, e. g. telling all those noobs to read / obey the forum rules, reading the manual, reading the faq and so on... This way I myself am busy with forum-support (thx. to guldi, dummer sack, mCn and especially pwk.linuxfan who are helping with all the stupid requests) while I should write the more userfriendly manual for the upcoming version which is intended to be the last huge bugfix before the final (which is then going to be ported to C)

I hope this gives a small view in our lives and that not all problems can be solved within a few seconds. Remember that TeamSpeak is a freetime project with all the disadvantages that brings as it can't earn your life, so please respect our "other life" and don't destroy all our hopes by putting unbearable pressure on us.
    Work with us, not against us

cu
    SatanClaus
    Ich werde es jetzt mal frei Übersetzen:

Duch verschiedene Indikatoren, wie private Problem, das Leben an sich, Zeitmangel und dem Problem das der Code für den MAC-Client komplet neu geschrieben werden muß ist es schwierig eine "einfache" Portierung zu machen. Es wird einen MAC-Client geben aber wann ist fraglich.

Also ich denke laßt "unser" Jungs mal den Windows/Linux Part meistern und für beide Betriebssystem eine Final herausbringen und dann schauen wir mal weiter.

persönlicher Kommentar:

Ich finde diese Projekt hier einfach gut und ich unterstütze die beiden, hier im Forum, soweit ich kann. Ich möchte mich bei allen die an diesem Projekt arbeiten bedanken denn ohne euch wären wir nicht da wo wir heute sind.
    Jetzt müssen nur noch die User dazu gebracht werden, die Mittel die wir ihnen schon zu Verfügung gestellt haben, zu nutzen und dannn bleibt vielleicht noch mehr Zeit um das Programm an sich zu verbessern.

Danke an alle die zum gelinngen diese Projektes beitragen und besonders den beiden Hauptprogrammierern Ralf und Niels!
    Last edited by SatanClaus; May 3rd, 2004 at 09:11 PM.

pumuc Guest

Unhappy

moin,
    hab nun leider mit bedauern festgestellt, dass ich für einen unserer clanmember leider kein ts bekommen werde, da er os x und einen mac benutzt--schade.
    gibt es da vielleicht eine andere möglichkeit- ev, einen windowsemulator oder ähnliches?? wäre für jeden tipp dankbar..
    gruss pumuc

lrs766 Guest

Suche auch

Ich benutze ebenfalls Mac OS X und suche als neuer Clanspieler eine Teamspeaksoftware.

Bin für jede Hilfe dankbar.

MfG Lars

yo ich suche auch schon lange eine software! und das muss man halt schon sagen TS ist halt am meisten verbreitet! von dem her mal gratulation zum erfolg! aber ich würde trotzdem mal gerne ts nutzen können. oder gibt es da etwas ähnliches?

ich finde ts wirklich gut ich habe es unter virtual pc ausprobiert. na klar das beste is das nich . aber mit genug ram und genung prozessor leistung lässt es sich aushalten trotzdem würde ich mich über eine mac version freuen

psycho1666 Guest

vpc ???

wie hast du es geschafft und vpc das imic zumlaufen zu kriegen oder hast du es anders gemacht, schreib bitte wie es funktioniert, damit ich es auch ausprobieren kann, vielen dank schon mal im voraus

tach leute! ich habe erst gerade gestern eine software ausprobiert! NetFone! die ist nicht schlecht und sie funktioniert mit PC und Mac!!

hier der Link! (für mac)

http://www.haxial.com/download/old/NetFone1400-Mac.sit

und für Windows!

http://www.haxial.com/download/old/NetFone1400-Win.zip

Hier könnt ihr noch eure IP Adresse anschauen, welche ihr dann benötigt um zu connecten! gleich unter 3. steht "whats my IP Adress" oder so etwas!

hier der Link:

http://www.haxial.com/products/kdx/getting-started/

mac version kommt übrigens mit ts3 (siehe news)

ja aber so wie ich die kenne, geht das noch ne weile

och du armer

übrigens, ein sehr motivierendes post, vorallem für die coder !

sorry guldi

ABER ich bin einer der ***armen*** die seit es TS gibt auf eine Mac version warten! wenn du mich jetzt nicht verstehen kannst, kann ich dir auch nicht mehr helfen...

es wird schon ne tolle sache werden

wir sollten alle unterstützten, die kein windows haben

gibts da jetzt irgendein prog mit dem man maybe auf den ts server connecten kann?
    ich will ja ts für mac, aba das wird noch ewig dauern bis das released wird.
    trotzdem geil das das gemacht wird.
    gogo!
    mein clan will mich endlich auch mal im ts hören

well I would like help ts, the forum (i have already setted up forums and I am webmaster), saerching information,....

greetings

Schlotterer Guest
    Das Problem beim TS ist, dass das Protokoll nicht offen ist, sonst hätte sicher schon jemand einen Mac Client geschrieben.

Georg

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)