Forum

Page 49 of 56 FirstFirst ... 394748495051 ... LastLast
Results 721 to 735 of 831
    Quote Originally Posted by Saelyth View Post
    RIP my bots text colors T.T

Attachment 18595

What is the new colors syntax for teamspeak 5?

Also, can't we see ServerQuery clients connected?
    There's no such color syntax in TS5, also the BBCodes are not working to 100%.
    TS5 will support Markdowns - no clue if there'll be some BBCodes.

Markdowns like bold, italic, code & inline are working at the moment.

Quote Originally Posted by Smeewth View Post
    So far I cannot seem to find the advanced permission system, or the ability to add new server groups in the TS5 client. Where can I find it, if it's even in the TS5 client.
    There's no (advanced) permissions system in TS5
    There's no feature to manage server groups

It's still a closed beta - these features are going to be added for sure, as soon as possible.

Today i received my beta code, and i see some ppl got 3 or even 6 codes, i got only one code and nobody i know has a beta code yet.

I have my own 32 slot server for my friends and i but we would really like to try the new teamspeak offered servers and chat functionality.

Is the amount of keys recieved per emailadress random? Its quite lonely in my new Teamspeakserver this way

its working alright with our ts3 server, and i see alot of potential, keep up the good work.

Greetings

also no email, watching my inbox daily. but there's nothing

Quote Originally Posted by MCG View Post
    There's no such color syntax in TS5, also the BBCodes are not working to 100%.
    TS5 will support Markdowns - no clue if there'll be some BBCodes.
    BB color, url and img tags are currently working but no other tags are.

Right now the channel description still supports these three.

Push to wisp and wisp lists

Hi all,

I got my beta key a few days ago and have been trying out the new client (very promising).

One feature I cannot find is the push to wisp and the wisp lists. I cannot set any, and cannot hear my friends still using TS3 when they wisp me. I have to keep the TS3 client open in a random channel to be able to continue using that feature.

Are we sure this feature will be implemented in TS5? I really hope so, this is one of the things that kept us on TS3 all this time :-)

Thanks.

Bug ts5 dosent read bbcode

is any channel description the client does not show any older BBCode img wrapped urls or txt size none of that seems to work correctly
    Last edited by dante696; November 10th, 2019 at 04:28 PM. Reason: merged

that's known.

Quote Originally Posted by .Fake. View Post
    BB color, url and img tags are currently working but no other tags are.

Right now the channel description still supports these three.

Wieso?

Wieso ist das System so... Weis jemand warum manche leute auf 20Emails einen Beta Code bekommen und ich nicht mal auf meinen einzigsten. Muss ich das Verstehen? Finde das System nicht gut überdacht auch die Codes in den Bildern sind bei So einer großen Community leider zu schnell vergeben....

Ich meine ich benutze Teamspeak seit dem ich meinen ersten PC habe. Ich benutze nicht mal Discord weil ich eher der Teamspeak Typ bin ich habe mich für die Beta registriert als es raus gekommen ist. Und leider bis heute immer noch keinen Key finde es echt Traurig das dann Leute die nie im TS3 sind oder kein Intresse dran haben einen Key bekommen....
    Last edited by dante696; November 11th, 2019 at 09:15 AM. Reason: merged

Is there any chance to get beta code yet? I would really appreciate it

Can anyone tell me what minimum CPU instruction set & minimum system requirements TS5 needs?

(TS5 installer won't install, message about my Intel Atom N2600 Processor...) :/
    Last edited by LaggyFatSLim; November 11th, 2019 at 03:06 PM.

Quote Originally Posted by Funkel View Post
    Wieso ist das System so... Weis jemand warum manche leute auf 20Emails einen Beta Code bekommen und ich nicht mal auf meinen einzigsten. Muss ich das Verstehen? Finde das System nicht gut überdacht auch die Codes in den Bildern sind bei So einer großen Community leider zu schnell vergeben....

Ich meine ich benutze Teamspeak seit dem ich meinen ersten PC habe. Ich benutze nicht mal Discord weil ich eher der Teamspeak Typ bin ich habe mich für die Beta registriert als es raus gekommen ist. Und leider bis heute immer noch keinen Key finde es echt Traurig das dann Leute die nie im TS3 sind oder kein Intresse dran haben einen Key bekommen....
    Ist bei mir aber fast genauso. Man kann sich nur beschweren. Ich habe mich damals auch registriert genauso wie meine Freunde welche aber meist nicht Teamspeak nutzen. Nur bei mir war es so. Meine Freunde welche kaum Teamspeak nutzen und sich nur aus Spaß registriert haben bekommen einen. Ich habe bis heute keinen bekommen und warte tag Täglich darauf.. Auch ich benutze Teamspeak seit dem ich gefühlt Lebe.. Ich hoffe dies ließt ein Moderator weil das ist echt kacke.

[TS5] Feedback to TS5 so far (5.0.0-beta.12)

Deutsch
    Hallo zusammen,
    dies ist mein Feedback zu TS5 im aktuellen Zustand.
    Ich weiß, es ist eine Beta, aber ich denke, es gibt noch viel zu sagen.
    Denkt daran, dass dies nur meine Meinung ist, du kannst auch anderer Meinung sein.
    Mitarbeiter von TeamSpeak, bitte beantwortet meine Punkte Punkt für Punkt.

Beginnen wir also zunächst mit der schrecklichen Sprachqualität.
    Einer der Hauptgründe, warum ich TS5 im Moment nicht verwende, ist, dass die Sprachqualität wirklich schlecht ist.
    Einige Freunde von mir sagten, dass ich klinge, als wäre ich unter Wasser.

Zweiter Punkt, alles wird an myTeamSpeak gebunden.
    Ich weiß nicht, ob sich das ändern wird, sobald TS5 für alle freigegeben wird.
    Aber bisher sind wir nicht einmal in der Lage, unsere Identitäten zu exportieren, um sie in TS3 zu verwenden.

Dritter Punkt, die mangelnde Transparenz.
    Wie genau funktioniert die End-2-End-Verschlüsselung in den Direkt-nachrichten?
    Es steht nur: "Chat is secured with end-to-end encryption", aber um ehrlich zu sein, solltest ihr zumindest sagen, wie er verschlüsselt ist.
    Ein gutes Beispiel ist Riot. Schlechtes Beispiel ist Discord.
    (Ich habe den Discord Support mal kontaktiert, sie sagten mir, dass sie es aus Sicherheitsgründen nicht sagen dürfen.)
    Seid nicht wie Discord.

Vierter Punkt, extremer Mangel an Funktionen.
    Abgesehen vom Versuch von TeamSpeak, moderner auszusehen, würde ich gerne andere Designs verwenden.
    Wir können unsere Latenzzeiten, Paketverluste oder andere Details nicht sehen.
    Es scheint, als wären Server-Chats komplett weg.
    Und wir können nichts Administratives auf unseren eigenen Servern machen, außer anderen Gruppen zu geben oder sie zu kicken/bannen.
    Soweit ich weiß, liegt die Produktentwicklung in Deutschland.... warum also gibt es TS5 nur in Englisch?

Fünfter Punkt, die Kommunikation zwischen TeamSpeak und seinen Benutzern.
    Wahrscheinlich das Schlimmste, was ein Entwickler einer Kommunikationssoftware tun kann. Nicht mit seinen Benutzern kommunizieren.
    Ich denke, wir alle haben extrem lange auf die TS5 Beta gewartet. Noch dazu ist es eine geschlossene Beta.
    Ich habe gesehen, dass einige TS5-Beta-Codes in anderen Foren für über 100 Dollar verkauft wurden.
    Ich glaube nicht, dass die Closed Beta euch in irgendeiner Weise hilft.
    Wenn mehr Benutzer eine Beta testen, finden sie Fehler schneller.
    Und nicht jeder, der gerade TS5 benutzt, gibt Feedback.
    So würden mehr Benutzer auch mehr Feedback geben.
    Am besten wäre es gewesen, jedem, der sich vor dem Beta-Release für die Beta registriert hat, Zugang zur Beta zu geben.

Ich denke, dass TS5 im aktuellen Zustand unbrauchbar ist.
    Ich werde einen weiteren Feedback-Thread posten, sobald TS5 wieder verwendbar ist.

English
    Hello everyone,
    this is my feedback to TS5 in it's current state.
    I know it's a beta, but I think there's still much to say.
    Keep in mind this is only my opinion, you can disagree with me.
    Also employees of TeamSpeak please respond to my points individually.

So first of all let's start with the awful voice quality.
    One of the main reasons why I don't use TS5 right now is because the voice quality is really bad.
    Some friends of mine tell me I sound like I'm underwater.

Second point, binding everything to myTeamSpeak.
    I don't know if this will change as soon as TS5 will be released to everyone.
    So far we are not even able to export our identities to use them in TS3.

Third point, lack of transparency.
    How exactly does the End-2-End encryption in direct messages work?
    It only says "Chat is secured with end-to-end encryption", but to be honest, you should at least say how it's encrypted.
    Good example is Riot. Bad example is Discord.
    (Contacted Discord support once, they told me because of security reasons they are not allowed to tell me.)
    Don't be like Discord.

Fourth point, extreme lack of features.
    Apart from the attempt of TeamSpeak trying to look more modern, I'd love to use other designs.
    We can't see our latency, packet losses or other details.
    It seems like server chats are completely gone.
    And we can't do anything administrative on our own servers except for giving others groups or kick/ban them.
    As far as I know the product development is in Germany.. so why is there no German language?

Fifth point, communication between TeamSpeak and it's users.
    Probably the worst thing a developer of a communication software can do. Not communicate with it's users.
    I think we've all waited extremely long for the TS5 beta. But on top of that it's a closed one.
    I've seen that some TS5 beta codes got sold for over $100 on other forums.
    I don't think that the closed beta is helping you in any way.
    When more users test a beta, they find bugs faster.
    And not everyone who is using TS5 right now is giving feedback.
    So more users would also give more feedback.
    Best way would've been to give everyone who registered for the beta before the beta release access to the beta.

I think that TS5 is unusable in it's current state.
    I will post another feedback thread as soon as TS5 is usable again.
    Last edited by dante696; November 12th, 2019 at 09:04 AM. Reason: merged

Quote Originally Posted by LaggyFatSLim View Post
    Can anyone tell me what minimum CPU instruction set & minimum system requirements TS5 needs?

(TS5 installer won't install, message about my Intel Atom N2600 Processor...) :/
    I don't think they revealed the requirements. Maybe try install ts3 first and check it out.

Quote Originally Posted by Bituspy View Post
    I don't think they revealed the requirements. Maybe try install ts3 first and check it out.
    TS2 & TS3 installed with no problems about a CPU, i cannot see anything in the TS5 UI that needs a new CPU. Discord/Riot/Ventrilo & every single other app installs with 'NO PROBLEM'.
    Intel ATOM processors are used by millions of people, i guess Teamspeak5 is only for the population of the 'closed beta'.

Bitte überarbeitet euer System
    Also um nochmals von vorne zu beginnen, ich und ein paar meiner kollegen haben uns damals bei der Teamspeak 5 Beta registriert. Damals
    schon hatte ich ihnen gesagt, wenn sie Teamspeak nicht mögen sollen sie sich nicht bei der Beta registrieren. Nun wurden die Codes rausgesendet, trauriger weise war wohl ich der einzigste in unserem Freundeskreis welcher keinen bekommen hatte. Was mich dann aber aufgeregt hatte war und ist das meine Freunde lieber Discord nutzen... Ich kann es nicht nachvollziehen. Wieso registriert man sich denn für eine Closed Beta wenn man es dann nichtmal benutzt?! Etwas später habe ich dann in erwägung gezogen euch auf Twitter anzuschreiben aber anscheinend antwortet dort keiner. Als ich dann Tagelang damit verbracht habe konstant die Seiten neuzulanden um schnellstmöglich einen Code zu bekommen war es irgendwann dann aucb soweit. Ihr habt ein Bild gepostet wo ein Code drauf war. Das schlimmste es waren keine 30 Sekunden vergangen und er war schon weg. Bitte überarbeitet euer System weil ich denke Leute wie ich die Teamspeak wirklich aktiv nutzen und sich täglich mühe gegeben haben und versucht haben Plugins und Server zu erstellen bekommen keinen? aber Leute welche lieber andere schlechte Plattformen benutzen schon?! Ich kann es langsamm nicht mehr nachvollziehen!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)